torsdag, mars 29, 2007

Vårens vakreste eventyr!

Nå e d vår for fullt, og d e så kjekt! Kjenne eg blir så glad når eg ser alt så blomstre og solå så skinne. Og i dag kom de fysste lammå i Beide! Forresten så va eg ferige i praksis i dag, og har bare bacheloroppgava og eksamen igjen, så e eg sjugepleiar...skremmande og spennande!!! Men i dag va eg altså ferige i praksis, og fekk gå tidlig frå jobb. Hadde fått beskjed frå pappa om å ta ein runde på markå...lam i vente! Hadde isje før komt meg øve gjerde før eg såg ein sau så låg nere, og håvet på lammet hang ud bag. Pulsen økte någen hakk då, såg for meg at nå måtte eg dra ud et dødt lam. Hoppte i kjelardressen og fant fram hanskar. Problemet nå va å få sauen t å stå i ro, samtidig som eg måtte finna fødene t lammet. Fant bare d eina, og måtte dra d ud, va ganske livlaust. Rista i d, og renska munnen, og såg t min store øveraskelse at d va litt liv. Ringte t pappa for å få någen goe råd i fortsettelsen, så va nummer to på vei. Såg rundt meg om någen av naboane tilfeldigvis va ude å kunne hjelpa meg å holda sauen, men dengang ei. Nabobonden holdt på å pløya på markå, men han såg ud t å trivast godt i traktoren, og syns sikkert d va underholdande å sjå meg stressa med å få sauen t å stå i ro. Omsider fekk eg dratt ud d andra lammet og! Jammen meg va d isje ett lam t, og d klarte å komma seg ud sjøl!


Ellers har dette for ei kjekke og travel vega, med bursdagsselskab i fleng. Gratulera med øvestått Gjermund! (23 år i går). Mandag va Jofrid, Therese og eg ude på ein liden "fjelltur"! Hadde med oss stormkjykken og pannekakemix, og hadde d skikkelig koseligt i solnedgangen! Mange anbefalte turstiar på Rennesøy, denne øyå e rett og slett ei perla!











Ingen kommentarer: